Kierownik - Danuta Marczuk
Zastępca kierownika - Anna Sikora
Zadania USC Urząd Stanu Cywilnego poza zadaniami wspólnymi realizowanymi przez poszczególne komórki i samodzielne stanowiska określone w § 6 Regulaminu Organizacyjnego realizuje następujące zadania szczegółowe:
1) Prowadzenie spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,a zwłaszcza przyjmowanie oświadczeń o:
a) wstąpieniu w związek małżeński,
b) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydaniu zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
c) stwierdzeniu legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
d) wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
e) wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
f) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszącego przed zawarciem małżeństwa,
g) uznaniu dziecka,
h) uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
i) nadanie dziecku nazwiska męża matki, j) wskazywaniu kandydata na opiekuna prawnego.
2) Wykonywanie obowiązków należących w świetle ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, a w szczególności :
b) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
c) sporządzanie aktów urodzenia, d) sporządzanie aktów małżeństwa,
e) sporządzanie aktów zgonu,
f) prostowanie, ustalanie treści, odtwarzanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego,
g) sporządzanie i wydawanie odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego,
h) wydawanie zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku wraz o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego.
3) Wydawanie decyzji wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
4) Organizacja uroczystości długotrwałego pożycia małżeńskiego oraz jubileuszy z okazji setnych urodzin mieszkańców gminy.
5) Prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego.
6) Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie.
7) Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwoleń na zbiórki publiczne, jeżeli zbiórka ma być prowadzona na terenie gminy.
8) przyjmowanie zawiadomień w sprawach odbycia zgromadzeń publicznych.
9) prowadzenie spraw związanych z repartiacją.